czwartek, 6 stycznia 2011

Wahaj się


Pytają mnie czy jestem pewien? Odpowiadam wtedy, że życie człowieka to poszukiwanie pewności, gotowych recept, własnego miejsca, kogoś, na kim mógłby polegać. Żyjemy w ciągłym strachu. Boimy się. Po cichu jak szczury, albo w świetle jupiterów. Prowadzimy podwójne życie. W jednym dominuje strach przed samym sobą, przed własnymi możliwościami; w drugim boimy się ze ktoś odkryje strach z pierwszego życia. Poszukujemy jakiejś pięknej niewoli - abyśmy mogli żyć bez konieczności ciągłego zachowywania czujności. Chciałbym pogłębić wasz brak poczucia bezpieczeństwa, waszą niepewność - ponieważ takie jest życie, taki jest Bóg. Gdy pojawia się niepewność i niebezpieczeństwo, jedynym, co powinniście zrobić, jest zachowanie świadomości. Tak jak Kolumb wypływasz na niezbadane morze, napotykasz strach, ogromny strach, ponieważ nie wiadomo, co może się wydarzyć. Opuszczasz bezpieczny brzeg. Do tej pory było ci świetnie, jednak brakowało ci jednego - przygody. Zapuszczanie się w nieznane dostarcza emocji. Serce znów zaczyna bić mocniej; ponownie zaczynasz czuć, że żyjesz, że przepełnia cię wigor. Każda twoja komórka żyje, ponieważ zdecydowałeś się przyjąć wyzwanie. Nie nazywaj tego niepewnością – nazwij to cudem. Nie nazywaj tego brakiem pewności siebie - nazwij to wolnością. 

Płynącym pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci!

***
Tu gdzie jestem
Nie ma czasu
Jest idealna harmonia
Ciała i duszy
Zamknięta w świergocie ptaków
Kamiennych łzach Ziemi
I trzcinach
Szumiących niespokojnie nad Morzem Czarnym
O dawnych bohaterach

Tu gdzie jestem
Nie ma snu
Jest chaos i rozdarcie
Pomiędzy wyborami
Dokonanymi przez demony
Walczące o duszę
Ludzką

Tu gdzie jestem
Jest człowiek
Wrażliwy i Cierpliwy
Kołyszę się jak wiatr w koronach drzew
Jestem niespokojną falą uderzającą o brzeg
Jestem sobą – czy tego chcesz, czy nie…

Wątki muzyczne na dziś:
1) http://www.youtube.com/watch?v=MrnEKq2Yy7U&feature=related
2) http://www.youtube.com/watch?v=V_WQ6u9os50
3) http://www.youtube.com/watch?v=dWUAuuBdNhU&feature=related

Głębia przyjaźni zależy od głębi, z jaką przyjaciele przeżywają własne życie, a sama przyjaźń - podobnie jak mądrość i radość - nie jest czyś obowiązkowym. Jest darem, który nas zaskakuje i zdumiewa. Przyjacielowi mogę ufać dlatego, że pozostaje on wierny ideałom, które nas połączyły. Wychowawca usiłuje mnie zmieniać, a przyjaciel sprawia, że ja sam pragnę się rozwijać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz